Höstens schema hittar du HÄR!

Vårens schema hittar du HÄR!


PASSBESKRIVNINGAR


BurningStep
Ett enkelt och svettigt konditionspass för alla på stepbräda 

Core&Butt
Ett tufft, roligt och medryckande pass med fokus på mage, rygg och rumpa. Ett träningspass som passar de flesta. 

Core
Effektivt styrkepass för de djupa mag- och ryggmusklerna. Stärker bålstabiliteten, förebygger belastningsskador och ger bättre hållning och kroppskontroll. 

Dance for Fun
Ett roligt, svettigt och enkelt danspass för dig som gillar att dansa! 

Funktionell styrka
Dynamiskt styrkepass där vi tränar styrka, koordination, balans, uthållighet och smidighet med utmaningar i varje rörelse. Bra komplement till konditionsträning.

Energy Yoga
Energy yoga är en yogaform som integrerar flera olika yogastilar. Pranayama d.v.s. andningskontroll är en av grundpelarna och gemensamt för de här stilarna är att fokus ligger på vitalitet, stretch och kraft. Givetvis avslutas passen i savasana - avslutande vila.

FredagsFys
Vi avslutar veckan med ett svettigt och varierande pass som innefattar både styrke- och konditionsövningar, en genomkörare för hela kroppen. FredagsFys före fredagsmys! 

Push
Effektiv och svettig styrketräning med skivstång. Du anpassar vikten efter din egen förmåga.

Spin
Härlig individuell konditionsträning där vi cyklar till peppande musik och instruktör.

SpinPower
Traditionell spinning med inlägg av styrketräning med redskap som gummiband och fria vikter. Självklart till peppande musik och instruktör! Varför bara cykla när du kan få ut så mycket mer av ditt spinpass!?

Styrka&Puls
Ett lätt pass som passar alla. Det är ett roligt och svettigt pass som innehåller både styrka och kondition.

Strong
Ett enkelt och effektivt pass där vi stärker vår överkroppsstyrka och kondition. Med enkla intervaller varvar vi cykling med styrkeövningar för överkroppen. Kom och få dig en rejäl genomkörare för hela kroppen!  

Step
Kul och svettigt pass med dansiga stegkombinationer på bräda som varvas med olika styrkeövningar. Innehåller koordination

Tabata
Här jobbar vi i korta intervaller om 20 sekunder, som följs av 10 sekunders vila. Samma övning 
upprepas 8 gånger. Ett enkelt och tufft pass där vi blandar styrka och kondition.

TabataStrength
På detta pass jobbar vi med olika grundstyrkeövningar för hela kroppen. Vi jobbar under 20 sekunder med 10 sekunder vila och detta repeteras 6 gånger. Styrkeövningarna återkommer varje pass under några veckor vilket gör det enklare att se sin egen utveckling gällande teknik och styrka.

WorkOUT
 Ett roligt utomhuspass där vi får jobba med vår kropp, både med varandra och med det som finns till hands ute som bänkar, trappor, räcken m.m. Förutom träningen så får vi en boost med dagsljus!

Yin-Yang yoga
Ett pass som både innehåller det dynamiska elementet Yang med fysiska stående och sittande positioner samt det mjukare elementet Yin som riktar sig till medveten närvaro och avslappning. Dessa två element vävs samman för att ge dig en härlig avslutning på veckan!